joi, 10 aprilie 2014

Metode de a face bani din blog

Metode de a face bani din blogIn prezent foarte multe persoane dispun de un blog personal, dar foarte putine dintre ele stiu cum sa faca bani cu ajutorul blogului. Din acest motiv am creat acest articol, pentru a da o miina de ajutor si citeva sfaturi celor care doresc sa cunoasca mai multe despre cum poti face bani din pasiunea de a scri pe blog.

Personal nu folosesc acest blog pentru a cistiga bani din el, pentru ca nu dispun de timp suficient pentru a posta regulat articole, dar pe viitor doresc sa profit si de aceasta oportunitate si sa monetizez la maxim acest blog sau un alt blog creeat special pentru a cistiga bani din el.

Dupa ce ai citit cele expuse mai sus, te vei intreba de ce sa ma crezi daca nu am reusit singur sa fac bani din blog. Raspunsul meu este simplu: dispun de multe cunostinte in acest domeniu si am facut citeva teste si voi impartasi exemple concrete despre afaceri online si resurse utile pentru a cistiga primii bani. Iti ramine doar sa citesti si sa tragi concluzii. Mai jos voi descrie patru metode de a face bani din blog, ordonate dupa importanta si simplitate in ordinea cum urmeaza.

1. Afilierea

Dupa parerea mea este cea mai simpla si rapida metoda de a face primii bani din blog, dar mai intii sa vedem ce este afilierea si cum poate fi folosita.

Afilierea este o metoda unde toti participantii la procesul de vinzare a unui produs sau serviciu au de cistigat cite ceva:
  • vinzatorul isi vinde produsele si atrage noi clienti;
  • siteul de afiliere cistiga un comision si reputatie;
  • afiliatul (persoana cu blogul) cistiga bani si placere;
  • clientul cistiga doar produse recomandate si pereri sincere despre acel produs.
Pentru a cistiga primii bani online nu este nimic mai simplu decit sa folosesti aceasta metoda. Trebuie doar sa te inregistrezi pe un site de afiliere, de exemplu: 2Parale.ro, sa obtii linkuri pentru afiliere, sa scrii articole pe blog unde adaugi acele linkuri si sa obtii un comision bine meritat de la fiecare produs care s-a cumparat prin intermediul acestor linkuri. Nimic mai simplu si mai rapid!

Pe linga avantajele pe care le-am expus mai sus, as mai dori sa scot in evidenta cel mai important avantaj: continui sa faci ceea ce faceai in fiecare zi, adica sa scrii pe blog pe tematica aleasa de tine si vei primi si bani pentru aceasta.

La moment nu cunosc alte siteuri de afiliere importante din Romania, in afara de 2Parale. Si acest site nu pot spune ca dispune de campanii pentru toate nisele. Eu de exemplu nu am gasit campanii de servicii web (hosting, creare siteuri, promovare online etc.) la care sa aplic pentru a le folosi pe blogul meu, in schimb am aplicat la campania 2Parale care te plateste pentru fiecare afiliat adus si care genereaza vinzari.

Dupa cum am spus si la inceputul articolului, nu dispun de timp suficient pentru a face bani cu acest blog, dar am vrut doar sa vad daca merita sa folosesc siteul 2Parale - si m-am convins ca merita. In citeva zile de la inregistrare am primit in cont 2 RON in urma citorva clickuri generate. Pot spune ca, numai pentru faptul ca am adaugat un simplu banner pe blog, au inceput sa apara si comisioane, fara a ma implica serios in afiliere.

Puteti folosi si alte metode de afiliere, dar va recomand sa coincida cu tematica blogului si sa fie destinate vizitatorilor care citesc sau acceseaza blogul. De exemplu: daca tu scrii pe blog despre telefoane mobile in romana si te adresezi locuitorilor din Romania, atunci nu aplica la siteuri de afiliere din SUA sau Marea Britanie, pentru ca nimeni sau foarte putini vor dori sa cumpere de pe aceste siteuri. Cel mai bine sa folosesti produse afiliate din Romania.

2. Articole sponsorizare

Este o metoda mai putin folosita la noi si cu succes folosita in Europa si SUA, dar sunt optimist si cred ca in curind foarte multi blogeri isi vor monetiza blogul anume cu aceasta metoda.

Cred ca v-ati dat seama in ce consta aceasta metoda, trebuie sa scrii articole pe blog la comanda si primesti bani pentru fiecare articol. Doar ca aceasta metoda are si citeva minusuri care o fac mai putin populara si sa fie folosita de putini blogeri si companii. Pe linga dezavantajele pe care le are aceasta metoda, eu am identificat doua avantaje mari pentru blogeri:
  1. primesti bani pe articol, indiferent daca cineva citeste ce ai scris sau si-a dat interesul pentru articolul tau;
  2. tu iti alegi cit doresti sa primesti pentru un articol si pentru cine sa scrii.
Dar nu trebuie de considerat ca poti primi bani pentru orice articol de doi bani scris doar pentru a umple pagina, majoritatea clientilor te vor plati pentru calitate si alte cerinte pe care va trebui sa le respecti inainte de ati primi banii.

Pentru a ajunge sa folosesti aceasta metoda si sa faci bani cu adevarat din ea, trebuie sa treaca ani si sa ai multe ore muncite la blog. Nimeni nu va comanda articole la tine, pina cind nu se vor asigura ca esti un bloger bun, scrii regulat pe blog articole de calitate si pe o nisa fixa, dar dupa cum am specificat si mai sus trebuie sa treaca ani pina ajunge la un astfel de nivel. Acesta ar fi si unul din dezavantajele cele mai mari ale acestei metode.

Daca totusi consideri ca te incadrezi in parametrii pe care i-am enumerat mai sus (bloger bun, articole regulat si de calitate pe o nisa fixa), atunci iti recomand siteul www.piatadelinkuri.ro. Un site puternic, dupa parerea mea unde poti gasi foarte multe propuneri pentru a fi platit pentru articole sponsorizate sau pentru un link plasat pe blogul tau. Ramine doar sa alegi oferta care iti convine si sa contactezi ofertantul sau sa adaugi tu o oferta.

O alta metoda pentru a gasi clienti dornici pentru a te plati pentru articole la comanda lor, este sa plasezi un mic anunt pe blogul tau intr-un loc vizibil, precum ca scrii articole sponsorizate sau sa contactezi direct companiile cu o oferta. Apropo, sa nu uiti sa indici pretul pe blog sau in oferta ta, care sunt avantajele articolelor sponsorizate si o mica statistica a blogului, pentru a dispune de sanse mai mari sa fii contactat sau oferta sa fie acceptata.

De cind am acest blog (un an si jumate), am fost contact de doua ori pentru a scri articole sponsorizate pe el si mi se oferea un pret bun (5-10 euro per articol, in functie de anumite cerinte) luind in considerare ca nu scriu regulat si nici nu am vizite de mii de utilizatori zilnic, dar am refuzatt ofertele pentru ca nu dispun de timp suficient pentru a respecta cerintele clientilor.

3. Produs virtual sau servii web

Daca sincer vorbind, este cea mai stabila si sigura metoda de a face bani online, dar in acelasi timp mai greu de implementat si care necesita investitii. Aici nu prea am multe de spus, doar de ce recomand aceasta metoda si cit de dezvoltata este la noi + o mica istorie de succes.

Am avut ocazia de a cumpara de mai multe ori produse virtuale (tutoriale, teme pentru websiteuri, abonamente si servicii), dar nici unul nu era de la o companie din Romania sau Rep. Moldova. Nu pentru ca nu am dorit sa procur, considerind ca sunt de calitate mai proasta, dar pentru ca nu am gasit astfel de produse de la o companie din Romania sau Rep. Moldova. De aici foarte simplu ajungem la concluzia cit de dezvoltata este aceasta piata. Cit despre cerere, pot spune ca este in crestere si poti obtine un venit frumusel, daca aplici corect regulile business-ului si investesti suficient.

O data ce ai creat un produs virtual sau ai decis sa prestezi un serviciu online, apoi l-ai promovat si ti-ai construit o baza de clienti fideli, iti ramine doar sa te bucuri de un venit stabil in fiecare luna.

Multi spun ca nu pot crea astfel de produse sau ca nu au idei de unde sa inceapa o astfel de afacere, dar eu pot sa ii contazic foarte simplu. Fiecare din noi are un hobby sau are capacitatea de face ceva foarte bine sau mai bine ca altii - aceasta este idea de unde trebuie sa iti incepi afacerea. Urmeaza apoi partea tehnica si intelectuala.

Daca iti place moda, de ce sa nu faci bani din aceasta placere? Sau daca esti expert in calculatoare si produse software de ce sa nu faci bani din aceasta placere? Cum? Foarte simplu: cumperi o camera video si creezi tutoriale video legate de pasiunea ta, apoi le vinzi online - pe blog sau creezi carti virtuale care la fel le vinzi online. In acest mod poti face bani cu investitii minime si din placere, doar ca trebuie sa fiu sincer - pentru a ajunge in momentul cind sa te bucuri de un venit stabil este foarte, foarte mult de muncit. Totusi, este mai bine sa muncesti intelectual cind si cit doresti, decit fizic cind si cit doreste altcineva.

Din 2009 si pina in prezent am fost martorul unui succes obtinul de un tinar din Rusia (o piata destul de dezvoltata). Atunci am descoperit siteurile lui unde vindea tutoriale video foarte bune despre cum sa creezi websiteuri, tutoriale photoshop si multe altele, de unde si am invatat foarte multe lucruri legate de online. A inceput sa creeze produse virtuale dupa ce a terminat facultatea de informatica, iar recent am vazut ca dispune de un Mercedes seria GLK nou si o vila ca la deputatii nostri si dupa cum spune el, venit lunar se ridica la citeva zeci de mii de euro pe luna si asta doar din vinzari de produse virtuale.

4. Publicitate pe blog

La fel este o metoda de a face bani rapid din blog, doar ca nu poate fi aplica oricind, ci doar cind avem foarte, foarte multe vizite pe blog pentru a cistiga bani buni din aceasta metoda. Este foarte simplu de aplicat pe orice blog si nu merita investitii.

Daca dispui de un blog si ai cautat pe net cum sa iti monetizezi blogul cu ajutorul publicitatii, cred ca primul articol peste care ai dat iti recomanda AdSense - un sistem de la Google care te ajuta sa faci bani de fiecare data cind cineva da click pe anunturile de la AdSense plasate pe blogul tau. Dezavantajul cel mai mare consta in faptul ca clickurile pe aceste anunturi nu valoreaza atit de mult la noi. Daca in SUA un click pe aceste anunturi poate aduce proprietarului de blog de la citiva dolari pina la zeci de dolari, la noi doar citiva centi. Ramine sa va faceti un calcul si sa vedeti daca merita sa va folositi de aceasta metoda.

O alta cale ar fi sa vindeti direct sau prin intermediul unei agentii spatii de publicitate pe blog, care este mult mai avantajos ca publicitatea de la AdSense, dar si aceasta metoda isi are dezavantajele ei. Daca la programul AdSense poate aplica orice blog, cu vinzarea spatiilor publicitare direct este cu totul altceva, aici trebuie sa dispui de foarte multe vizite pe blog si blogul sa dispuna de o reputatie pentru ca cineva sa fie interesat de plasarea publicitatii pe blog si sa fii platit cu sume frumoase de bani.

Acestea sunt metodele pe care am dorit sa vi le recomand si nu ar fi corect sa nu va spun ca oricare metoda ati folosi-o, mai intii sa va ginditi sa creati continut care sa aduca beneficii pentru utilizatori apoi la venit. Succes si cit mai multi bani cistigati cinstit din blog! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu